TÜBİTAK Formula-G ve Hidromobil Maceramız…

Son 4 aydır üzerinde emek verdiğimiz bu iki büyük proje sonunda 9-15 Temmuz 2012’de İzmit Körfez Yarış Pisti’nde yapılan TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları ile son bulmuştur. Gerçekten büyük emekler verildi ve tüm ekibin bir yerlerden güzel şeyler kazandığını, kendilerine çok şey kattığını biliyorum. Çankaya Üniversitesi’nin Güneş Enerjili Aracını ve Hacettepe Üniversitesinin Hidrojen Enerjili Aracını imal ettik. OSTİM’de ve Sincan OSB’de birçok ustamızın ve bizlerin emeğiyle son bulan bu projeler ülkemiz ve enerji konusunda güzel projelerdi. Yarışlarda, Çankaya Üniversitesi Güneş Aracı elektrik sistemi çok iyiyken, diğer takımlar panellerinden 70-80 V arası bir gerilim alırken bizler 112 V değerini zorluyorken, MPPT’lerimiz gerçekten muhteşem bir powerize yaparken teknik kontrol yolunda ön direksiyon ve süspansiyon şasisinin kırılması üzerine, aracın yarışta hem sürücü hem de diğer takımlara güvenlik tehlikesi açmamasını istediğimizden teknik kontrollere girmedik ve böylece yarış dışı kaldık. Bizce de en iyi durum buydu çünkü aracı yarışa sokup tehlike yaratmaktansa böyle olması daha iyi oldu. Hacettepe Üniversitesi Hidrojen Aracımız ise 28 araçtan 11.olarak güzel bir başarıya imza attı.

Araçların yapımında çok sorun yaşandı elbette, Ankara’nın Sağ olarak bilinen üniversitesinin hidrojen takımı’ndan kimi insanlar parçalarımızı mı çalmadı, kimi insanlar kavga mı çıkarmadı, kimi insanlar burayı geçme mi demedi ama yine de o insanlar birşey elde edememişken bizler güzel başarılarla, güzel deneyimlerle döndük. Projelerin verilen bütçelerle doğrudan orantısı olduğunu bizler gördük, umarım sizler de görmüşsünüzdür. Çankaya Üniversitesi Güneş Aracı elektriksel aksamın dışında, bütçe verilebilseydi, çok daha kaliteli bir şasi ile belki de yarışa katılabilirdi. Kendi üniversitem diye demiyorum ama enerji konusunda ve özellikle teknik projelere danstan basketboldan daha fazla önem vermeli diye düşünüyorum. Güzel projelerdi, TÜBİTAK plaketlerimizi de aldık, güzel bir anı olarak herkesin hatırlayacağını düşünüyorum.cı’nda da teknik kontrolde TÜBİTAK yetkilileri ile gerçekten cebelleştik. Kullandığımız yakıt hücresi Amerikan Menşei’li olup diğer hiçbir takımda bulunmayan ko

mpakt bir hücreydi, bu sebepten teknik kontrollerde anlaşılması biraz zor oldu diye düşünüyorum ama neyse ki teknik kontrolleri geçip yarışa dahil olduk ve yarışta 11.Sırayı alarak ilk hidrojen aracı denememizde gerçekten güzel bir başarı ile Ankara’ya döndük. Yarış sürücüsü olarak çok agresif kullandığımı söyleyenler var ( Benim yüzümden çim alana çıkmayan mı kalmadı, gaz kesen mi kalmadı😀 ) lütfen inanmayınız. Yarış sonrası agresif sürüşümüzden dolayı yarış direktörüne bile çağrıldık ama neyse ki “Hüdro” güzel bir başarıyla geri döndü🙂

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s