Android’e Geçişim…

iPhone, yıllardır herkesin göz bebeğinde olan dev işletim sistemi, dev telefon, devrim. Aslında gerçekten de Apple’ın iPhone’u telefon, özellikle akıllı telefon dünyasında bir devrimde. iOS işletim sistemiyle çalışan ve bence kullanıcı arayüzü olsun, diğer özellikleri olsun güzel bir deneyim yaşatan bir iPhone bende de vardı. Tabi benimki o efsane, ilk iPhone’du. Hani 2007 yılında büyük heveslerle devrim yaşatan cihaz. Zaman zaman kullandım, iOS üzerine araştırmalarım, iOS üzerine incelemelerim, optimizasyonlarım, “Jailbreak” denilen cracklemeler vs. üzerine de uğraştım. Elbette, özellikle Kuzey Amerika ve Avrupa bölgesinde üst seviyede kullanılan iPhone büyük bir kullanıcı yoğunluğuna da sebep oluyor. Aslında, Türkiye’den çok fazla sayıda olmasa da yurtdışından birçok geliştirici mevcut, bu anlamda crack işlemleri, optimize işlemleri, geliştirme ve kişiselleştirme işlemleri olarak geniş bir spread’da uygulamalar mevcut ki zaten Apple, şirket olarak bunu destekliyor. İnternet üzerinde de birçok forum, site vs. mevcut. Bu biraz da Apple’ın gerçekten titiz ve iyi çalışmasından ötürü diye düşünüyorum. İşte tüm bunlardan sonra, açık kaynak kodlu olarak bildiğim ve Google’ın aktif olarak desteklediği, gelişime açık ve Smart Phone deyince dünya çapında ön sıralarda akla gelmeye başlayan Android telefonlara geçiş yaptım. İlginç bir deneyim olacağını düşünüyorumki şimdiden, iOS’un sert özelliklerinin kalitesini aratmayan ancak yine de geçiş aşamasında olan ben için eşit olan Android, hoşuma gitmeye başladı. iOS sistemler kadar geniş bir web desteğine sahip olan Android, özellikle popüler teknolojileri kullanan telefonlarıyla da dikkat çekiyor. Android’in şu özelliği güzel, mesela Symbian Nokia’nın, Badaa Samsung’un gibi ancak Android Nokia’nın da Samsung’un da LG’nin de onun da bunun da ortak olarak kullandığı ve birçok değerli firmanın katkılarıyla iOS’a oranla çok daha hızlı gelişen bir işletim sistemi. Bakalım. Yavaş yavaş alışacağız inceleyeceğiz, umarım Android ile ilgili de değişik bilgilere ulaşırım.

Bir Cevap Yazın

