Bilişim 2011 Notlarım…

Türkiye Bilişim Derneği’nin sektöre yönelik ve gerçekten değerli organizasyonlarından Bilişim 2011’deydik. Kısa katılımlar gerçekleştirdik ancak bunlar bile çok yararlı oldu. Birkaç notumdan bahsetmek istedim. Onlarca güzel oturum yaşandı, gidemeyenler için takvimlerini seneye için şimdiden ayarlamalılar çünkü bu kadar sektör profesyonelini bir arada görebilecekleri etkinliklerden biri.

Bizler girişimcilik ve sosyal medya oturumlarına katıldık ve bu alanlardaki sunumları dinledik. Sosyal medya konusunda değişik yönlere değinildi, özellikle kurumsal firmaların sosyal medyayı nasıl kullanabileceği, bunun etkileri ve güvenilirliği, güvenliği gibi konularda fikirler ortaya konuldu. Girişimcilik oturumunda ise girişimcilik profesyonelleri yine döktürdüler.

Sosyal Medya konusuna değinecek olursak, benim en çok değer verdiğim söz şuydu ; “Marka Temsilcilerini oluşturabilen kurumlar sosyal medyayı daha verimli kullanıyor.” Evet, marka elçilerini oluşturabilen ve bunu gönüllü şekilde çok iyi organize edebilen firmalar sosyal medyada da hep göz önünde bulunan firmalar. Bence bunun nedeni biraz da markaların firmalara nazaran insanların gözünde daha çok yer etmesi ve insanların kullandığı markaları sosyal ortamlarda da görmek istemesi. İş böyle olunca marka değeri artarken doğru orantılı olarak bunun kurumsal firması da ekmeğini yiyor, yemeli de. Google’ın Crysis uygulamasına da değinildi ve konunun doğal afet işlerinde de nasıl işe yarayacağı tartışıldı. Kurumsal firmaların sosyal platformlardaki rekabetine de değindik hep beraber çünkü sizler de biliyorsunuz kimi firmaların sosyal ortamları kullanmama gibi bir alışkanlığı mevcut, bu durum da günümüz çağında milyonlarca insanın etkin olarak kullandığı bir aracı es geçmek demek.

Girişimcilik konusuna geldiğimizde ise, benim hem Microsoft’ta dinlediğim hem de bu oturumda dinlemekten zevk aldığım Melek Hanım’ın girişimcilik ruhu ile ilgili olan sunumu güzeldi. Baybars Altuntaş’ın ilginç ve ilgi çekici konuşması da ayrıca güzeldi. Bu oturumda şunun çok net bir ayrımı yapıldı ve ben buna tamamen katıldım. “Girişimcilikle girişkenlik farklı şeylerdir.” Ben buna neden katıldım onu da belirtmek de fayda var, ben özel bir okulda okumaktayım ve ailevi olanaklarına dayanarak kendini –Girişimci- olarak lanse eden birçok insan mevcut, bu insanların belki çok az bir kısmının aklında güzel projeler var ancak bir çoğunun aklındaki projeler ailevi olanaklara dayanmakta ve bu olanakları baz alarak ciddi çalışmalar gerçekleştiremiyorlar. Girişimci, olanaklarını yaratmak için projeleri üzerine çalışma yapan, bunları geliştiren ve uygulayan insandır. Bu yüzden ben çoğu kişinin bu ayrımı yapamadığını düşünüyorum. Bu oturum da bunu en güzel şekilde dile getirdi.

Bir Cevap Yazın

