Kurumsal “Goals” ve Microsoft Örneği

Bu günlerde T.C. Sanayi Bakanlığı’na sunacağımız bir proje üzerinde çalışmaktayız. Bu proje üzerinde çalışırken projenin nasıl tamamlanacağı, kurulacak olan şirketin öz nitelikleri, bu şirketin gelir-gider yönetimi gibi konularda kafa yoruyorsunuz. Bu beyin fırtınaları ve toplantılar içerisinde şirketin nasıl bir kurumsal yapısı olacağı, müşteriye veya sektöre nasıl kurumsal bir kimlikle tanıtılacağı da çok önemli bir yer tutuyor. Bir şirketin projeleri, uğraşlarından öte kurumsal kimliğinin daha önde olduğu konusunda hem fikre varılıyor. Kurumsal kimliği açarsak, bir firmanın müşterilerine nasıl davrandığı, ürünlerini hangi mühendislik ve yaşam etik kuralları çerçevesinde ürettiği ve tanıttığı, firma tanıtımını ve manipülasyonlarını hangi değerler üzerinden yaptığı gibi konular olarak ele alabiliriz. Bizler de bu konular etrafında dönerken aklımızda tek bir örnek vardı, Microsoft.

Microsoft’un kurumsal kimliğine bakarsak, sektöründe öncü bir firma olmasını bir kenara bırakalım, ürünlerinde, tanıtımlarında, satışlarında, bu ürünlerin geriplan desteklerinde, eğitimlerinde, kurumsal ve akademik çalışmalarında hep belli bir kalite çizgisinde olduğunu görüyoruz. Renkleriyle, filmleriyle, kurumsal kişilikleriyle hep kaliteli ve sektöre uygun hareket eden bir kurum. Bu derece çizgi sahibi olabilmek belki de çoğu firmanın başaramadığı birşey. Bizler de bunun sebeplerini anlamaya çalıştık. Kendi kuracağımız şirket ile de bu çizgiyi yakalamak en büyük arzumuz haline geldi. Microsoft’un bu çizgiyi yakalamasında bence disiplinden öte işini seven insanların bir araya gelmesinin büyük bir etkisi var. Günümüzde sosyal ve trendler etrafında dönen bir dünyaya sahibiz ve bu dünyada bu sosyalliğe ve trendlere ayak uyduramadığınız sürece de var olabilmeniz için ne yapsanız boş, işte disipliner şirketlerin günümüzde sektörde yer edememesi ve kaliteli veya uzun süreli ürünler çıkaramamasının sebebi de bence bu. Microsoft, çalışanlarına sağladığı rahat çalışma ortamlarıyla, gençliğe ve yeniliğe, sosyalliğe, trendlere, yarışmalara, sponsorluklara büyük önem vererek hem çizgisini koruyor, hem tanınmaya devam ediyor hem de ürünlerini güncel tutuyor. Bizler de ürünlerimizi güncel tutmak ve güzel, renkli bir çizgi belirlemek istiyorsak bence Microsoft’un çizgisini yakalamalıyız. Kurumsal “Goal” dediğimiz birçok şeyi kendi kurumumuza uygulamak istiyorsak önce bunu uygulamış firmaların gidişatlarını kontrol ve analiz etmeliyiz. Bu anlamda da ilk gideceğimiz durak yine Microsoft.

Ben Microsoft’u beğeniyorum, biz Microsoft’u seviyoruz ve umarım ki T.C.Sanayi Bakanlığı da bizlerin bu çizgisini ve enerjimizi görerek projemizi kurumsallaştırabileceğiz. Başvuru ve gelişmelerden sonra projemizi buradan da sizlere duyurmak isterim Gülümseme Sağlıcakla Gülümseme

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s