İhtiyaç Grup Günlerim 2011…

İhtiyaç

Bu aylarda çok bloglamaya zamanım olmadı, neden bilmiyorum, belki de haksızlık ettim bunca zaman yazdıklarıma, nedense bi ay bile yazmasam içimde bi ukte kalıyo böyle otobüste, arabada, yolda yürürken bile aklıma geliyo yazmalıyım ulan diye ama bi şekilde, bazı olaylarla fln kapatılıyo o delik sonra buralar boş kalıyo belli bi zaman. Malesef bu gecikme için özür dilerim. Aslında belki de sigarayı bırakmamın da bi etkisi olarak toparlanma dönemi içerisindeyim, halsizlik demek yanlış olur da ilginç hislerim var ondan dolayı da yazasım pek gelmedi dürüst olayım🙂  okuldaki etkinlikler, kültür işleri, yepyeni bi ilişkinin getirdiği güzel ve muhteşem hisler, projeler, dersler derken işte geldim.. Yaklaşık 2 ay gibi bi süre “İhtiyaç Grup” bünyesinde bulunan “İhtiyaç Bilgi ve İletişim Teknolojileri” firmasında çalıştım,baştan söylemek gerek, bu bir eleştiridir, kişisel düşüncelerimdir, tarihten esinlenilerek kurgulanmıştır falan🙂  kısaca buradan bahsedecek olursak, aslında çok da kısa bi macera değildi, güzel insanlar da tanıdım, iş ortamının eksikliklerini ve fazlalıklarını da görmüş oldum vs, güzel ortamı olan, altyapısı internet ve ağ hizmetleri alanında kuvvetli sayılabilecek hoş bir şirketti, yemekleri fln güzeldi beğenerek yedim😉 , dürüst olmak gerekir ki çok kuvvetli bir altyapı yok, bu yoksunluğun sebebi de genel olarak çalıştırılan elemanların ve organizasyonun biraz düşük olması kanımca, gerçekten işine bağlı ve işini seven, yapabilen ve bu konuda uzman insanlar da yok değil ancak işini olması gereken çerçevede değil de farklı çerçevelerde yapan insanlar da az değildi. Mesela örnek vermek gerekirse, biz mühendis adayları tarafından oldukça kullanılan ve bilinen çok sıradan programları, dünya starı, olağanüstü işler yapan ve harbi zor fln bulunan bişeymiş gibi gösteren insanlar da vardı mesela. Hani bu insanların vasfı nedir bilemem ancak, bildiği şeyler bizim çoktan bilmekten usandığımız şeyler olduğu gerçeğini kabullenmek istemeyen insanlardı sanırım. Bu da bence, şirketin ciddi anlamda bir mühendis veya yetkili, gözlemci bir bilişim uzmanı barındırmamasından. Bu “Kurumsal” bir şiret için bence çok önemli bir kriter ancak, en azından bilişim teknolojileri kolu açısından “İhtiyaç Grup” henüz olgunlaşamamış bir firma. Belki de bu firmadan ayrılmamın en büyük sebebi budur. Bana katacağı artık birşey kalmamasıdır. Gelelim müdür ve yönetim konusuna. Hani şunu burda açıkça söylemek gerekir ki ülkemizde ciddi bi bölünme var ve bir “Cemaat” olgusunu kimse reddedemez her ne kadar inansa da katılsa da inanmasa da katılmasa da. Ancak bu olgu, bu şirketi yönlendiren gerçeklerden biri, bunu da sanırım hiçbi “İhtiyaç” çalışanı reddedemez çünkü Cemaat yurtlarında kalan, onlarla iç içe yaşamış ( buradan o insanları sevmediğim anlamı çıkmasın, hepsini çok seviyorum ancak medeni bi şekilde fikirlerine ve hareketlerine karşıyım ) biri olarak, onları en iyi tanıyan ve puanlayan insan benimdir belki de. Bir şirketin sunumlarında, seminerlerinde bile bu olguya rastlamak da yine şirketin kurumsal ve iş bazlı bir şirket kalitesine ulaşamamış olduğunun kanıtıdır. Bunlardan ayrı yönetim konusunda, firma içinde, yöneticilerin kimlikleri, vizyonları, halleri için yapılan bin gani dedikodu da ayrı bir konu ki şirket genel müdürünün, nasıl olmuşsa, 1984 doğumlu bir bay olması da çok garip gelmişti bana. Hala da garip gelir. Bu Cem Yılmaz’ın ingilizce hazırlık esprisine benziyor, ne ara hazırlık okudun sen, bilenler anladı beni😉 geleliiiimm müdür konusuna. Ciddi bilişim işleri yapan, belli bir bütçeyle hareket eden, bir finansmanı, bir kârı, bir cirosu olan şirketseniz, bence, bu ciroyu yapan birimin başında, bilişimden en üst derece anlayan biri olmalıdır. İş yapsın yapmasın bence bir Dr., Doç. Müh. titri taşımalıdır. Bu böyle olmayınca müdür ile teknik kadro arasındaki dil anlaşılmaz olmaktadır. Bence, bir bilişim departmanının müdürü, eskiden bilişimi pazarlayan bir açıköğretim mezunu olmamalıdır. Elbette olabilir, ancak o işi en iyi derece bildiği takdirde, eğer bilmiyorsa, daha genel ingilizce bilgisine vakıf değilse, bizden aldığı bilişim terimlerini, programlarını, hilelerini bize satmaya çalışıyorsa o müdür koltuğunda haksız yere oturuyordur ve cemaatçi görünümünün altında para yiyen bi şişkodur. Bu sorun da en çok göze çarpan sorundu İhtiyaç Grup içerisinde. Bunları rahatça söylemek gerek. Gelelim altyapıya, örneğin, sistemler için ses seviyesi iyi bir mikrofon alınacaktı, yaka mikrofonu tarzı.. Bu konuda Sennheiser markasını hepiniz duymuşsunuzdur kulaklıklardan, bu markanın distrübitörü Ankara’Da bulunan bi ses firmasıdır ve bu firma dışarda 1000 TL olan bu tür mikrofonları, 300 TL gibi bir fiyata satmaktadır, bunun sebebi de, Sennheiser firmasının zaten lisansları ve telif hakları üzerinden para kazanması, distribütörlerinden hiçbir vergi talep etmemesidir. Ancak bu gibi kritik bir bilgiyi bilmeyen firmamız, 6-7 tane mikrofonu 10.000 TL gibi bir paraya almayı düşünmüş, sonra 200 TL’lik uyduruk mikrofonlar almışlardır. İşte bu hataların da en büyük sebebi bu işi bilen ve belli bir okul mezunu olmuş bir kişiliğin şirkette bulunmamasıdır. İhtiyaç Grup’ta çalıştığım mesai arkadaşlarım gerçekten çok güzel insanlardı, her birini ayrı ayrı sevdim ancak şirket yönetimi ve politikaları, şirket yürütülüşü açısından kaplaması güzel ancak içi çok berbat bir durum bu insanların işlerini de, kalitesini de tehdit eder duruma gelmiş. Bir şirkette üniversite mezunu çalışan ( personel ) azsa o şirket ne kadar büyük camlı binalara sahip olsa da merdivenaltı firmalarından bir farkı yoktur. Hani bu anlattıklarım bi referans değil, belki de ben farklı gördüm, belki de bana farklı yansıdı olaylar ancak ben gördüklerim üzerinden yorum yapmaktan hiç çekinmedim, şimdi de çekinmiyorum… Ama güzel günler geçirdiğim Akif Abi’ye, Alkan ve Serkan Abi’ye, Fatma-Vijdan-Eda Hanımlara, Koray Abi’ye Çok Teşekkürler… Belki başka zaman başka projelerde görüşmek üzere🙂

İhtiyaç Grup Günlerim 2011…” için 2 yorum

Bir Cevap Yazın

