Modernlik Üzerine…

Bu günlerde bakıyorum da kimler neler yapmış vs. ister Facebook üzerinden olsun ister Twitter olsun, genel olarak üniversite gençliği için iyiyiz ya. Hani bazen diyorlar gençlik nereye gidiyor diye, ileriye gidiyoruz aga sen dön kıçını ört diyesim geliyo bazen. Geçen bir seminere katıldım, seminer ismini-yerini isteyenlere veririm sonuçta açık bir seminer ve bu bilgilerin dağıtılabileceği gerçeğini göze alarak insanlar seminer veriyorlar, gelelim meseleye. Konusu gelişim, beyin, dünyanın beyne ve modernleşmeye verdiği önem, gelenekler tarzı. Anlatıcı, kitabı olan, şirin, göbüşlü bi amcamız. Amca demek ayıp aslında 34 yaşında bir abimiz diyelim. Abi iyi hoş etkileyici konuşmalar yaptı, Japonların ayakta kitap okuma alışkanlıklarından, değişik paradokslara, ilginç esprilerden, amerikalıların psikoloji deneylerine kadar geniş bir yelpazede hoş bir seminerde aslında ancak seminer sonuna doğru, genel mana olarak şöyle bir söz etti. ” Herşey iyi hoş, ancak benim halkım duygusal bir halk, dilencilik bu memlekette bitmez, neden veriyoruz abi, duygusalız. Bi kupa kazanılıyor herkes sokakta, Avrupalıya bile garip geliyo napıo bunlar diye, ama ne kadar modernlikler olsa da dünya ilerliyor olsa da, aslında dünya yerelleşiyor, ben arabeski bilmeden mozartı süper çalan adama müzisyen demem, önce kendi kültürünü öğreneceksin ve ona bağlı kalacaksın, türküler bile gitarla çalınamıyor, abi uymuyor. Biz yerel kalmalıyız, biz böyle iyiyiz.”

Aslında dediği şeyler az-çok doğru, mantıklı şeyler. Ancak bir sorun var. Yerelleşmek, modernleşmiş ve sanayileşmiş milletler için mi geçerli yoksa bizim gibi malları hammadde niyetine kullanılıp, evrensel döngü ve vergiler ile yine kendisine satılan ülkeler için mi ? Bu ayrımı yapamadan konuşmak, bana ağzı olan konuşuyor sözünü çok iyi derecede kanıtlıyor. Benim genel düşüncemi kısaca açıklamak istiyorum, Türk Milleti, sanki her toprak, her millet kendisininmiş gibi davranmaktan, onlar yapmış nolcak bizde yaparız mantığından vazgeçmeli, dünya öyle değil, dedelerimizin yaptığı kurtuluş savaşını şu an biz yapamayız, bunun farkında olunmalı, o zamanlarda biz olsaydık şu an ingiltereydi, fransaydı buralar bunu kimse reddedemez, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan ve herşeyi din ile bağlayan bir milletiz. Kimi araştırmalar o görünmeyen duvara takılıyor kimilerinin emekleriyle, din. Türk mantığıyla değil modernlik mantığıyla hareket etmeliyiz. Oradaki insanlar da yaşıyor, eğleniyor, geziyor, diyorlar hayat çok monoton oralarda, e burda da öyle değil mi, kafanızı çıkarın ve sokağınıza bakın, ne değişik ? Onlara Doğu nasıl pislik gösteriliyorsa bize de Batı öyle gösteriliyor, aradaki çizgi Greenwinch’ten bile yakın. Garip ülkem, garip milletim.. Kafasında modernliği oturtamayan bir millet emeğinin karşılığını asla alamaz, olur olmaz Allah’a sığınır..Yazık..

Modernlik Üzerine…” için bir yorum

  1. yazık olmasına yazık ama bu kadar efkarlanma lan fq.
    bu arada o seminer’in adını, tarihini, yerini ve konuşmacısını bilmek istiyorum😀 (a)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s