Bilişimde Marka Tartışmaları ve Global Pazar…

Bilişim dünyasında günden güne meydana gelen atılımlar, bu sektörün ve bağlantılı olarak bulunduğu pazarın devasa boyutlara ulaşması ve Afrika’nın en ücra köşesindeki insandan, Amerika veya Avrupa’da en gözde ve elit insanlara kadar herkesin eline, evine ulaşabilen teknolojiler çoğaldıkça, global teknoloji ve yazılım firmaları arasında da rekabet ve restleşmeler çoğaldı. Bu restleşmeler iyi mi kötü mü bunu değerlendirmeyeceğim ancak bu restleşmelerin iki önemli noktası var. Ya bu restleşmeler düzenli bir teknolojik gelişimi rekabet zorlamasıyla getirecek ve teknoloji-sektör-pazar anlamında yeni dallar ortaya çıkabilecek, ya da bu restleşmeler ve rekabet ortamı, günümüz teknolojilerinin ötesine geçmektense, daha ucuz ve hızlı yollar arayan gelişimleri getirecek ve dolayısı ile bu gelişimler de çok büyük teknolojik ve yazılımsal değer taşımayacaklar.

Microsoft ve Apple arasında, Trend Micro ve McAfee arasında, Adobe ile yine Apple arasında ve daha onlarca dev firma arasında olan bu restleşme süreci genelde pazar satışlarından değil de, ürünlerini ön plana çıkartma gayretinden kaynaklanıyor. Çünkü zaten firmalar, ulaşabilecekleri en üst noktalarda bulunan global firmalar ve bir kaç pazar alma ya da kaybetme derdinde değiller ki, bu pazarları da almalarını sağlayacak tek öğe, ürünleri. Bu bağlamda, yani ürün ön plana çıktıkça tanıtımlar, reklamlar ve diğer medya unsurları önem kazanıyor. Alın size ikinci hatta üçüncü bir dolaylı pazar alanı. Gördüğünüz gibi bu pazarlar, bilişim sektörü ile bağlantılı olarak büyüdükçe zengin bir global sirkülasyon da oluşturuyor.

Çin’de üretilen bir bilgisayar çevre birimi, gemi veya uçak yolu ile Avrupa’ya gidiyor, buradaki pazardan ekipmanlar ekleniyor ve mal Amerika’ya gidiyor ve siz eBay, Commerceme, Alibaba gibi global ticaret sitelerinden bu ürünleri satın alıyorsunuz, yani işin içine finans ve bankaları hatta kredi kartı şirketlerini ve bu iletişime güvenlik sağlayan tüm ara taşeronları da ekliyorsunuz ve malı alıyorsunuz. Kısaca, birkaç tıklama ile global bir finans, bilişim, parça ve malzeme sirkülasyonu yaratıyorsunuz. İşte rekabetler arttıkça yeni ürünlerin ve tanıtımının telaşı da dünyayı bu derece hızlı bir sirkülasyonla sarmakta. Microsoft’un teknolojilerine ayaklanan Apple ona karşı değişen üretim ve ürün yöntemleriyle, Trend Micro’yla restleşen McAfee, daha değişik yazılım ve geliştirme yöntemleriyle pazarı çeşitlendiriyor. Bu rekabetlerin odağına da yine global tanınmışlık ve güç oturuyor.

Kısaca bilişim pazarı, dev firmaların dev oyunlarıyla renkleniyor ve çeşitleniyor. Global çaptaki teknolojik gelişmeler de bunlara göre şekilleniyor. Bu firmalar sadece teknoloji ile mi ilgileniyor ? Elbette hayır, mesela Microsoft geniş bir akademik bilgi ağı kurma aşamasında, McAfee, self virüs temizleyicileri internet alemine salma peşinde, Adobe grafik dünyasında ilerleme uğraşında. Aslında bunların hepsi direkt olarak teknolojiyi etkileyen organlar değil ancak üzerinde uğraş verilmekte. Markaların savaşı ile dünya kazanmakta… Savaşın güzellerim🙂 … Faruk Can Özdemir…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s