Adobe Connect Pro ile Uzaktan Eğitim…

Herkes oturduğu yerden kalkmadan bişeler yapmayı, öğrenmeyi, izlemeyi elbet sever. Peki bu hizmetleri bize sağlayan kim, akla ilk gelen Microsoft, Apple vs. ama aslında duru böyle değil. Uzaktan eğitim-toplu konferans-sanal toplantı gibi sistemlerin, ismi ortalıkta pek de gezmeyen bir programı var. Adobe Connect Pro. Peki nedir bu program ne işe yarar genelde nerelerde kullanılmakta. Kısa bi yazı olsa da az-çok açıklamaya çalışacağım :) geçen günlerde çocuğun teki bundan dert yanıodu, keşke dersler evde olsa, keşke topluca milletle dışarı çıkıp popomuz doncağına evde oturup net üzerinden toplantılar yapıp birlikte yazılar yazabilsek, ben anlatmak istediklerimi onlara rahatça açıklayabilsem, yazabilsem, çizebilsem vs. diye. İşte tüm bu yakınmalara çare bulan Adobe, Connect Pro’yu geliştirerek etkileşimli dünyayı Flash destekli ve arada Silverlight teknolojisine de kaçan bir sistemle birleştirmeyi başardı. Sunumlardan sesli-görüntülü toplantı veya konferans imkanına, karşılıklı chat ve paylaşımdan, birlikte online eğitim izlemeye kadar geniş çapta bir interaktivite sunan Adobe Connect Pro, bir server üzerinde konuşlu şekilde, bu server üzerinden kaynak yönetimi yaparak ağa yayılıyor ve güvenlik özellikleri sayesinde ( Kısıtlı kullanıcı grubu, Capthcalar, güvenlik soruları, şifreler vs. ) belirlediğiniz kişilerin programa girmesini ve aktiviteleri görmesini sağlıyor. Bu da herkesin istediği vakitte girip istediği seçeneği etkinleştirerek kullanabilmesi anlamına geliyor. Gel gelelim bu olay, geçmişte de bağlantılı programlar ile zaten yapılabiliyordu ancak sorun şuydu, tek server üzerinde olmadığı için devamlı bir -ping- olayına maruz kalan serverlar daha yavaş işlem yapıyorlardı. Adobe Connect Pro ile tek server üzerinden ayrıntılı işlemler yapılabiliyor. Bu da bir avantaj.

Gelelim tam olarak neler yapabildiğimize. Connect Pro ile arkadaşlarını çağırdınız, onlar da, sizin onlara verdiğiniz kullanıcı adı ve şifreleriyle sisteme giriş yaptılar, işte bu, herkes ortada, curcuna alem :), siz önceden Power Pointte hazırladığınız bir sunumu sisteme atıp herkesle paylaşıp, üzerinde değişiklik yapabilir, herkesle görüntülü ve sesli iletişim halinde olarak yorumları alabilir hatta birlikte fikir de geliştirebilirsiniz. Sizin vereceğiniz yetki ile beraber toplantıdakiler de sunumlar üzerinde değişiklik ve çizim yapabilecek bu sayede geniş bir fikir alış verişi olmuş olacaktır. Connect Pro ise sizin tüm bu yükünüzü, güvenliği ve bağlantı özellikleri sayesinde gerçekleştirerek sizi sanala taşıyacaktır. Bu konuyla bağlantılı olarak uzaktan eğitimler, konferanslar, halka ve sanal aleme açık konferans ve toplantılar, isterseniz gizli toplantılar vs. yapılabilmekte. Sistem gereksinimleri az biraz çetrefilli olsa da kullanıcılar için genel özellikler dışında bir istek beklenmiyor.

Pazarlama-Satış-Müşteri destek-insan ilişkileri ve ticari ilişkiler için de büyük zaman kazandıran Adobe Connect hali hazırda, ülkemizde de bir çok eğitim şirketi, bağlantı şirketi tarafından kullanılmakta. Yakında onunla da alakalı güzel bir yazım olacak. Sistem ile alakalı daha ayrıntılı bilgileri ve görselleri görmek istiyorsanız, Adobe Türkiye temsilcisi ABI Eğitim Kurumları’nın web sitesini buradan ziyaret edebilirsiniz. Direk Adobe Connect Pro için kurulmuş bir siteleri de mevcut, buradan göz atabilirsiniz.

6 thoughts on “Adobe Connect Pro ile Uzaktan Eğitim…

  1. Merhaba şu sitede http://connect.cizgi-tagem.org/l34167568/?launcher=false&fcsContent=true&pbMode=normal
    Adobe connector ile hazırlanan video seminerlerini indirmek istiyorum bunun için bir yazılım var mıdır?
    internet’ten bir ekran yakalama programı indirdim ancak sesi kaydedemiyorum(mikrofonsuz ses kaydetme) bu konuda bir bilginiz var mı? ilginiz için müteşekkirim.
    Eğer Direk indiremiyor isek hem ekranı hemde sesi kaydeden bir program öneriniz var mı?
    Sagılarımla.

    • ben “Faststone Capture” adlı programı kullanıyorum, aslında ekran kaydetme programlarıyla da çok alakası yok, mikrofon denetleyicinizi, denetim masasından – stereo mix – kısmına getirmeniz yeterli bu şekilde mikrofonunuz etiketi ile kaydedilen ses aslında hoparlörünüzün verdiği mix edilmiş ses olacaktır. denetim masası – ses aygıtları – kaydetme seçeneğinden yapabilirsiniz… Teşekkürler…

    • Adobe Connect’in özel sunucu eklentileri var ana program ile koordineli çalışan. Bu eklentiler ile çok kolay bir şekilde uzaktan eğitim ve diğer konferans sistemleri sunucu tabanlı ancak client’a yönelik çalıştırabiliyorsunuz. Resmi Adobe sayfasında da mevcut sanıyorum ki. Teşekkürler.

  2. fraps isimli ekran video kayıt programı kullanını avi formatında net görüntü kaydı yapar sonrada convert programları ile boyutunu küçültebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

